Ślub i wesele to zawsze bardzo ważne wydarzenie dla każdej zakochanej pary. Gdy emocje już nieco opadną po zaręczynach, warto zabrać się za przygotowania. Wiele przyszłych małżonków obawia się tego czasu, gdyż ważnych zadań jest naprawdę dużo. Warto jednak pamiętać, że kluczem do suckesu jest odpowiedni plan, warto także zachować spokój. Organizacja ślubu i wesela od czego zacząć? Najważniejsze informacje na ten temat znajdziesz poniżej.
Organizacja ślubu i wesela od czego zacząć?
Pierwszym etapem planowania powinno być zastanowienie się nad datą ślubu i wesela. Każda pora roku ma inne zalety i wady, warto dokładnie rozważyć wszystkie możliwości. Gdy już wybierzecie która pora roku jest odpowiednia, ustalcie najlepszą dla Was datę. Następnie zróbcie listę gości, aby móc znaleźć odpowiednią salę weselną. Warto sprawdzić listę przynajmniej dwa razy, aby mieć pewność, że nie pominęliście kogoś ważnego.
Jeśli macie już przygotowaną listę gości i ustalony termin, możecie przystąpić do poszukiwań sali weselnej i zaklepania terminu. Wybierając salę trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Mowa tutaj o wielkości sali, dostępnym menu, wielkości parkingu, odległości sali od kościoła lub urzędu stanu cywilnego. Metraż sali powinien zapewniać gościom swobodę poruszania się, ważna jest także ilość miejsca, które można przeznaczyć na parkiet do tańca i zabawa oczepinowych. Zwróćcie uwagę także na otoczenie sali weselnej. Warto zdecydować się na taką, która zlokalizowana jest pomiędzy zielenią.
Po ogranięciu kwestii związanych z salą, można przystapić do poszukiwania fotografa, kamerzysty, trzeba zająć się także oprawą muzyczną. Poszukując specjalistów w tych kwestiach pamiętajcie, aby wcześniej sprawdzić ich doświadczenie i zapoznać się z opiniami innych klientów. Stawiajcie na osoby doświadczone, które mogą pochwalić się wieloma udanymi współpracami.
Kolejnym krokiem jest udanie się do kościoła lub urzędu stanu cywilnego i dopięcie wszystkich ważnych formalności. Jeśli macie jakieś pytania, nie obawiajcie się ich zadać. Warto także notować najważniejsze informacje, aby o niczym nie zapomnieć.
Zakończenie
Wiecie już, od czego zacząć organizowanie Waszego wyjątkowego dnia. Pamiętajcie także, iż powinno być to przyjemne. Przygotowania i załatwianie formalności zabierają sporo czasu i mogą być nerwowe. Jeśli czujecie, że atmosfera staje się gęsta, pozwólcie sobie na chwilę odpoczynku lub skorzystajcie z profesjonalnej pomocy dobrego wedding planera.